Op jacht naar de Walvishaai

9 juni 2015 - Exmouth, Australië

Vanmorgen vroeg ben ik vanaf vliegveld Melbourne, via Perth naar Exmouth gevlogen. Om 8.35 u vlogen we naar Perth om daar om 10.50 uur te landen. Gek genoeg duurt de vlucht 4 uur, maar door het tijdverschil van twee uur leek het maar een klein stukkie. Het vliegveld in Perth is klein, weinig te doen terwijl ik aan het wachten was op mijn vlucht naar Learmonth. We zouden om 12.40 uur vertrekken, maar dat is wat later geworden. Uiteindelijk met de bus naar het vliegtuig gereden en daar stond tot mijn grote verbazing een Fokker 100 voor ons klaar. Voelt toch een beetje als thuiskomen ;0). Deze twee uur durende vlucht heb ik genoten van de kustlijn, het zonnetje vanaf mijn exit stoel met beenruimte. Muziekje op en kijken naar de rode aarde en grillige natuur 11.000 km lager. Bij aankomst, maakte de piloot een bochtje op de landingsbaan om ons naar de EXIT te taxien. Een nog kleiner vliegveld, waar de transfer bus me al aan het opwachten was. Een half uur rijden door de woestijn, schapen grazend langs de weg. Geen kip op de weg, en ik heel nieuwsgierig waar ik zou belanden. Ik ben nu op een caravanpark aangekomen, waar aan de overkant een pub is waar ook seefood wordt geserveerd. Daar kun je mij vanavond dus vinden. De helft van de Chardonnay heb ik al achter mijn kiezen, de rest volgt bij het eten later. Ik moest even bijkomen, omdat bij aankomst bleek dat er door het reisbureau in Foster een standard cabin geboekt was, waar ik geen eigen toilet en doucheruimte beschikbaar had. That's not me. In goed overleg met Kay Judge, zit ik nu in een Deluxe Family Cabin, welke ik naar mijn idee ook had geboekt. Morgen voor het eerst deze trip, een dagje niksen. Wat shoppen om aan zonnebrand en eten te komen. Verder op jacht naar een bedrijf dat een auto aan mij wil verhuren en een snorkeluitrusting. Donderdag een boottrip op zoek naar de walvishaai. Vrijdag zeer waarschijnlijk een autorit en op zoek naar het koraalrif waar ik kan snorkelen op zoek naar kleurrijke vissen. Ik ga nu naar de overkant om mijn zeevismaaltijd te bestellen. Ze hebben al een tafel buiten voor me geboekt. Morgen een dagje niks, dus meer tijd om jullie te updaten van en over mijn avonturen in Fishcreek en Sale. Cheers Mate

1. Sander:
    9 juni 2015
    Maak mij even jaloers zeg! ;-)
  2. Brigitte:
    9 juni 2015
    Oh wat klinkt dat heerlijk, lieve Tosca!

SEAFOOD voor een zeemeermin ;-)

Geniet, geniet, geniet!

Warme zomerse groetjes van Brigitte
  3. Sies:
    9 juni 2015
    hi tosca een waanzinnige beleving zwemmen met de walvissen in Afrika heb ik de walvissen gevolgd en geboorte mee gemaakt. Een van de mooiste momenten in mijn reisleven. Leuk om je blog te lezen ik volg je ok. Veel plezier tosca enjoy everything kus sies
  4. Eveline:
    9 juni 2015
    Geweldig lieve Tos, echt genieten! Leuk om je zo te volgen. En...eet smakelijk, enjoy the seafood, jammie! Knuf knuf
  5. Conny Zwetsloot:
    9 juni 2015
    gratis meereizen is een van mijn hobby's. Dus hartelijk dank voor de uitnodiging en heel veel plezier!
  6. Miranda:
    9 juni 2015
    hoi Tosca ,klinkt top en je bent aan t genieten ,je hebt deze reis verdient en lekker alles in je opnemen en van genieten morhen,
    liefs Miranda