Blij en gelukkig weer thuis

23 juni 2015 - Breukelen, Nederland

Dinsdag 23 juni, maandagmorgen vroeg heb ik weer voet op Nederlandse bodem gezet. Ook al duurde de terugreis bijna net zolang als op de heenweg, het voelde minder vermoeiend. Mogelijk dat de enorme drukte voorafgaand aan vertrek, daar de oorzaak van is geweest. In ieder geval zijn Leny en ik gezond en wel weer thuis. Het was heerlijk om Sander bij aankomst op Schiphol te zien. En ondanks mijn onfrisse 24 uur vliegtuiglucht, was daar toch een stevige knuffel ;0).

Bij thuiskomst ben ik als eerste onder de douche gesprongen, om daarna te genieten van een lekker bakkie koffie en ovenverse bruine broodjes. Ter verwelkoming had Sander twee prachtige bossen bloemen staan en van Harry en Mr. Poes kreeg ik een wat onwennige begroeting. Mijn koffer uit de auto, maakte dat Leny haar rollator in de kofferbak paste. Na de file zijn Sander en ik samen nu met Harry op de achterbank, naar ’s Hertogenbosch gereden om Leny naar huis te brengen. Daar aangekomen hebben we de tijd genomen om haar thuis, op haar vertrouwde stekkie, te laten acclimatiseren. Ze is zo dapper geweest om dit avontuur aan te gaan en ze heeft ervan genoten. Haar verblijf in Fish Creek bij zus Nellie en zwager Cor, met een grote schare aan neven en nichten, achterneven en achternichten was enerverend. Van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat hebben ze haar betrokken bij hun dagelijkse leven, hebben bijzondere uitstapjes met haar gemaakt en meegenomen naar het 21 jarig verjaardagsfeest van een achternicht. Leny vond het allemaal geweldig en iedereen vond Leny geweldig. Haar verblijf bij broer Brord en schoonzus Riet, het koppel dat hun diamanten bruiloftsfeest vierden, is in een meer huiselijke sfeer verlopen. Alles is perfect verlopen en geweldig voor haar geweest. Emotioneel en even in en in verdrietig, was ze bij het afscheid nemen. Maar kordaat als ze is pakte ze zichzelf bijeen en sloot af met ‘Het is mooi dat ik dit allemaal heb kunnen meemaken’. En daar sluit ik me volledig bij aan.

Voor mij is het eveneens een mooi en aangrijpend avontuur geweest. Ik heb er meer uit kunnen halen, dan ik me van te voren had bedacht. Het is een overweldigende reiservaring geweest en ik vind het fijn dat jullie op afstand hebben meegeleefd. Ik vond het heerlijk om jullie reacties te ontvangen via mijn reisblog, facebook, whatsapp en mobiel. Het heeft mij het gevoel gegeven niet alleen op pad te zijn geweest.

Er resteren een paar reisverhalen, die ik mogelijk later nog aan het papier toevertrouw en met jullie deel. Het schrijven over mijn reizen, de avonturen die ik beleef, mensen die ik ontmoet en bijzondere dingen die ik onderweg zie en meemaak is een heerlijke uitlaatklep. Nu eerst weer terug naar de realiteit van alledag. Zodra ik er tijd voor heb, ga ik me buigen over het opschrijven van de andere belevenissen.

Ter afsluiting voor nu, dank ik jullie voor het meereizen!

1. Brigitte:
    23 juni 2015
    Dank je wel, lieve Tosca! Wat fijn dat de reis goed was en dat je welbehouden terug bij Sander en de viervoeters bent! Geniet nog lekker van je mooie herinneringen en ontvang een warme hartegroet van Brigitte tot gauw
  2. Eveline:
    23 juni 2015
    Ik vond het geweldig om op deze manier met jou/jullie mee te kunnen reizen. Xxx Eveline