Naam:
Foto’s:
110

Over mijn reis

Frankrijk - Spanje -  Frankrijk augustus 2017

Na enige twijfel en afwegen van de voors en tegens, besloot ik deze trip te gaan onderneming. Vanaf maandag 14 augustus, verblijf 15, 16 of… dagen, in Frankrijk, Catalonië en Frankrijk. Tot aan 23 augustus heb ik mijn reis vooraf gepland. De laatste overnachtingen heb ik, bij een hotel met een uitnodigend zwembad, in Gerona geboekt. Vanaf daar vang ik mijn reis naar huis weer aan. Een paar tussenstops in de Dordogne/Periogord, boek ik de onderweg. De wereldwijde connectie via het internet, biedt zoveel mogelijkheden.  Zo blijft het reizen avontuurlijk en hou ik flexibiliteit in mijn reisschema.

De aanleiding om deze reis te ondernemen, is de uitnodiging voor de trouwerij van Charlotte en Marc-Anthony. Op zaterdag 19 augustus geven ze elkaar het ja-woord in Spanje, ergens in de buurt van Barcelona.

Mijn laatste vakantie over de landsgrenzen stamt uit mei/juni 2015. Voor ook weer een viering van een, ditmaal 50-jarig huwelijksfeest van Riet en Brord Smits. Deze reis naar Australië, heb ik samen met tante Lenie van 90 ondernomen. Zij besloot in maart dat jaar, toch dit trouwfeest van haar broer en schoonzus te willen bijwonden. We hebben er een heel mooie reiservaring aan overgehouden.

Al met al een veel te lange tijd geleden dat ik een reis heb ondernemen, voor iemand waar het reizigersbloed door de aderen stroomt. Ditmaal onderneem ik de reis in mijn eentje. Een andere uitdaging, waar ik enorm naar uit kijk!

Plan één was vliegen op Gerona en terug vanuit Valencia. Uiteindelijk heb ik besloten om met de auto op reis te gaan, Barcelona en Valencia te laten voor wat het is. De temperatuur van 40 graden celsius, heeft me buiten deze steden gehouden. Met mijn eigen auto op pad brengt iets meer flexibiliteit en minder regelwerk vooraf. Bovendien geeft het mij een enorm gevoel van vrijheid.

Bijkomend voordeel is dat het me mogelijk om op de weg terug, door de Dordogne/Perigord te reizen. Dat wilde ik begin dit jaar ondernemen, maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen.  Nu dus twee vliegen in een klap geslagen.

Australië mei - juni 2015

Op vrijdag 29 mei ben ik vanaf Schiphol vertrokken naar Australië. Met mijn tante van 90 ben ik onderweg voor een vakantie van drie en een halve week. De aanleiding is dat haar broer op vrijdag 5 juni zijn 60ste huwelijksdag viert, waar hij ons voor heeft uitgenodigd. We hebben een rechtstreekse vlucht op Melbourne geboekt, met een tussenstop in Singapore. Ongeveer 23 uur achtereen in een vliegtuig is voor mij een heel ding, voor Leny zeer waarschijnlijk ook. Het is een groot avontuur voor ons beide. Zaterdag eind van de middag worden we in Melbourne opgehaald door neef Colin om daar de nacht te blijven. Zondagochtend komt nicht Helen met haar moeder, Nellie de zus van Leny, ons ophalen om naar Fish Creek te vertrekken. We verblijven daar de eerste week en vrijdag 5 juni reizen we af naar Sale. De viering start in de kerk en daarna gaan we met familie en vrienden dineren. Vanaf dan laten we het op zijn beloop. Ik ga een trip naar de westkust van Australië maken om te zwemmen met de walvishaai. Het is de goede tijd van het jaar ervoor en bovendien is het daar heel veel warmer dan in Victoria. Ik ga voor het eerst een reisblog bijhouden. Een aantal vrienden willen mijn trip op afstand volgen. Ik ben benieuwd hoe dit verlopen gaat. Zondag 20 juni vertrekken we voor in de middag vanaf Melbourne, weer in een rechtstreekse lijn met een tussenstop op Singapore naar Schiphol. Eind van de middag worden we maandag door mijn vriend Sander van Schiphol opgehaald. Daarna brengen we samen Leny terug naar 's Hertogenbosch en als ze daar is geacclimatiseerd rijden wij terug naar Breukelen. Maandagavond zit ik dan weer met beide beentjes op de bank, vol verhalen over deze trip.  Met Mr Poes op schoot en hond Harry misschien ook ;0).

Bezochte landen

Ik heb 3 landen (2%) bezocht: