2 dagen Sarlat-la-Canéda, 27 augustus

27 augustus 2017 - Sarlat-la-Canéda, Frankrijk

Zondag 27 augustus, Sarlat-la-Canéda

Zondagochtend 10.40 uur zit ik aan een picknick tafel in Jardin public du plantier Sarlat-la-Canéda. Het galmende gelui schalt tegen de berg op, van de klokkentoren gelegen in het hart van het historisch centrum. Ietwat bewolking, waardoor het een koelere, aangename temperatuur geeft. In de boom boven mij zit een koolmees vrolijk te kwetteren en bij regelmatig wipt een roodborstje langs om even te buurten.

Op de kop af, twee weken onderweg, meld ik me met een volgend bericht. Ik heb zoveel gedaan dat updaten er even niet in zat. Ondertussen ben ik vanuit Girona op terugreis naar Nederland. Tussenstops in Frankrijk zijn: Toulouse, Bergerac, Surlat-la-Canéda en Orléans. Dinsdag de 29ste rijd ik via Parijs huiswaarts. De route terug had ik op voorhand in Nederland al zo’n beetje uitgestippeld. Uiteindelijke heb ik mijn hotelovernachtingen in Girona geboekt. Grappig genoeg ontdekte ik net na het boeken van Hotel Saint Albert in Surlat, dat er nog een gat zat in overnachtingen van vrijdag op zaterdag. Zo gebeurde het dat Bergerac er tussen is gevoegd. En omdat het vanaf Surlat een flink stuk rijden is, heb ik in Toulouse besloten een extra overnachting in Orléans in te lassen.

Nu ik in Surlat zit, merk ik blij te zijn, wat meer tijd voor de terugreis uit te trekken. Wat is de Dordogne een prachtige streek. Door de korte afstanden, kan ik de toeristische routes reizen en zo veel meer van de omgeving in me opnemen.

Vanmiddag ga ik de grottekeningen in Lascaux II bekijken. Dat zijn replica’s, blijkbaar wel met dezelfde materialen uitgewerkt. Het is een half uur rijden (27 KM) vanaf Sarlat. Ben benieuwd hoe het eruit ziet EN hoe druk het er is.

Nu met schrijven weer terug naar Spanje, naar maandag 21 augustus een week terug in de tijd….

1. Eveline:
    27 augustus 2017