Toulouse, reisdag van Girona door de Pyreneeën naar Toulouse

24 augustus 2017 - Toulouse, Frankrijk

Donderdag 24 augustus

Deze reis ben ik alleen op pad en eigenlijk toch ook weer niet. Ik kom op plekken waar ik eerder met Rob ben geweest. Bewuste keuze en wat blijkt een goede. Het maakt dat Rob bijna tastbaar aanwezig is. Soms zo intens dat op de route van Girona, om Andorra en door de Pyreneeën naar Toulouse, ik het gevoel had dat we samen aan het sturen waren. Meestal stuurde Rob en navigeerde ik. Nu doe ik beide in mijn eentje. Maar op het laatste kilometers in de afdaling, met links van mij uitzicht op het skigebied van Andorra, was het of zijn armen op die van mij lagen en we zo samen de bochten naar beneden doorstuurde. Feit is dat ik altijd de routes uitzette, wat nu enorm in mijn voordeel werkt. Ik had gekozen voor deze op de kaart groengekleurde route, ook omdat ik het rijden op de péage erg saai vind. Mijn gedachte was zo te kunnen genieten van het verwachte panorama in combinatie met het rijden door de bergen. Het is een goede keuze gebleken! Wel een die me de hele dag heeft laten sturen over een kleine 300 plus een klein beetje aan kilometers. Bijna de hele weg heb ik zonder GPS mijn route gevonden. Tot ik op 5 minuten vanaf mijn hotel de routeplanner inschakelde. Neem ik, vermoeid en waarschijnlijk door hitte bevangen, een verkeerde afslag en beland alsnog op de tolweg. Ook nog in de verkeerde richting… al met al ben ik een half uur later, € 1,20 en € 1,60 armer in mijn hotel aangekomen. Toulouse heb ik gelaten voor wat het was. ’s Avonds in het hotel een salade in pizza fromage gegeten. Boven gekomen op mijn kamer, een enorme verrassing. Op nog geen 50 meter bij me vandaan, vlak voor mijn neus dus, een enorm en prachtig vuurwerk. Dat om de hoek van het hotel een spaces centre expo was, met een nagebouwde Ariane had ik al wel gezien. Dat deze bijzondere dag, een dergelijke bijzondere afsluiting heeft gekregen, was niet te voorspellen. Moe en voldaan, vroeg op één oor gegaan.