Breukelen voor vertrek

13 augustus 2017 - Breukelen, Nederland

Na enige twijfel en afwegen van de voors en tegens, besloot ik deze trip te gaan onderneming. Vanaf maandag 14 augustus, verblijf 15, 16 of… dagen, in Frankrijk, Catalonië en Frankrijk. Tot aan 23 augustus heb ik mijn reis vooraf gepland. De laatste overnachtingen heb ik, bij een hotel met een uitnodigend zwembad, in Gerona geboekt. Vanaf daar vang ik mijn reis naar huis weer aan. Een paar tussenstops in de Dordogne/Periogord, boek ik de onderweg. De wereldwijde connectie via het internet, biedt zoveel mogelijkheden.  Zo blijft het reizen avontuurlijk en hou ik flexibiliteit in mijn reisschema.

De aanleiding om deze reis te ondernemen, is de uitnodiging voor de trouwerij van Charlotte en Marc-Anthony. Op zaterdag 19 augustus geven ze elkaar het ja-woord in Spanje, ergens in de buurt van Barcelona.

Mijn laatste vakantie over de landsgrenzen stamt uit mei/juni 2015. Voor ook weer een viering van een, ditmaal 50-jarig huwelijksfeest van Riet en Brord Smits. Deze reis naar Australië, heb ik samen met tante Lenie van 90 ondernomen. Zij besloot in maart dat jaar, toch dit trouwfeest van haar broer en schoonzus te willen bijwonden. We hebben er een heel mooie reiservaring aan overgehouden.

Al met al een veel te lange tijd geleden dat ik een reis heb ondernemen, voor iemand waar het reizigersbloed door de aderen stroomt. Ditmaal onderneem ik de reis in mijn eentje. Een andere uitdaging, waar ik enorm naar uit kijk!

Plan één was vliegen op Gerona en terug vanuit Valencia. Uiteindelijk heb ik besloten om met de auto op reis te gaan, Barcelona en Valencia te laten voor wat het is. De temperatuur van 40 graden celsius, heeft me buiten deze steden gehouden. Met mijn eigen auto op pad brengt iets meer flexibiliteit en minder regelwerk vooraf. Bovendien geeft het mij een enorm gevoel van vrijheid.

Bijkomend voordeel is dat het me mogelijk om op de weg terug, door de Dordogne/Perigord te reizen. Dat wilde ik begin dit jaar ondernemen, maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen. Nu dus twee vliegen in een klap geslagen.

1. John:
    17 augustus 2017
    Lieve Kanjer ...GENIET van begin tot eind en ...alles daar tussendoor.
    Liefs ;-))
  2. Miranda:
    17 augustus 2017
    Lieve Tos succes en veel inspiratie en mooie mensen ontmoeten en beleven .
    liefs uit utrecht
    p.s stoer alleen met de auto
  3. Eveline:
    Lieve Tos, mooi mens,

Je BENT er weer! Super
  4. Brigitte:
    17 augustus 2017
    Wat heerlijk, liefste Tosca! Blij dat je vanaf het prille begin met al je cellen geniet. Ook vind ik het heel knap dat je jouw avontuur alleen aangaat. Heel veel vreugdevol plezier en de meest voedende ontmoetingen wens ik jou. Veel liefs van Brigitte